Leiðbeiningar / Guidelines

— information in English below–

Húsakynni

Ráðstefnan fer fram við Sturlugötu í Reykjavík. Setningin fer fram í stóra sal Íslenskrar Erfðagreiningar. Fyrirlestrar verða einnig í nokkrum stofum í Öskju (náttúrufræðahúsi Háskóla Íslands). Veggspjaldasýningar verða í Öskju.

Skráning

Opið er fyrir skráningu til 26. október.

[button type=”flat” shape=”rounded” size=”large” href=”/vidburdir/liffraediradstefnan-2017/” title=”Registration is open”]Skráning[/button]

Skráningargjaldið veitir aðgang að yfirlitserindum, málstofum og veggspjaldasýningum. Innifalið er snarl, hádegisverður a.m.k. annan daginn, kaffi og kleinur í kaffihléum. Einnig er innifalinn miði á haustfagnað Líffræðifélagsins á laugardeginum.

Skráningargjald er 7000 ISK fyrir almenna gesti og 4000 ISK fyrir nemendur. Stofnanir, fyrirtæki eða rannsóknarhópar geta einnig greitt fyrir sitt fólk, sjá frekari leiðbeiningar á skráningarsíðu.

Einnig er hægt að greiða á vettvangi, en þá hækka gjöldin í 8000 og 5000 ISK. Hægt verður að kaupa staka miða á haustfagnaðinn á ráðstefnunni.

Ráðstefnugögn verða afhent og skráning á vettvangi verður á þjónustuborði. Fyrst í húsakynnum Íslenskrar erfðagreiningar frá kl 15:00 til kl 18:00 fimmtudag. Síðan verður skráningarborðið opið í Öskju, á jarðhæð, frá 18:00 til loka ráðstefnunar.

Dagskrá

Listi yfir tímasetningu yfirlitserinda, málstofa og einstakra erinda verður send þáttakendum og birt hér á vefnum  þegar nær dregur.

Veggspjöld

Veggspjöld verða standandi, stærst í A0 (hæðin mesta lagi 120 cm og breiddin í mesta lagi 90 cm). Veggspjaldasýningin fer fram á jarðhæð Öskju skv. dagskrá.
Veggspjöldin eru númeruð, sjá heildarlista hérEinnig eru 3 kynningarspjöld á veggjum. Boðið verður upp á létt snarl og drykki á meðan á sýningu stendur. Veggspjöldin verða til sýnis alla ráðstefnuna. Fólk er hvatt til að hengja spjöldin sín upp í byrjun ráðstefnunnar. Standarnir verða settir upp þann 26. október og teknir niður eftir kl. 17:00 laugardaginn 28. október.

Ráðstefnugestir geta fengið veggspjöld prentuð hjá Odda (oddi.is) á hagstæðu verði.

Erindi

Athugið að erindi eru stutt. Fyrirlesarar hafa 12 mínútur til að kynna efni sitt og 3 mínútur fyrir umræður. Fundarstjóri málstofu mun halda dagskránni í föstum skorðum, þannig að farsælast er að fólk virði tímamörkin. Fyrirlesarar eru beðnir um að koma rafrænum eintökum af slæðum sínum til fundarstjóra seinasta lagi í hléinu fyrir viðkomandi málstofu.

Þeir sem eru með slæður úr Mac vélum eru hvattir til að vista þær á formi sem er móttækilegt fyrir PC, t.d. pdf, eða að koma með Mac vél og tengibúnað.

Ágrip

Ágrip erinda og veggspjalda má lesa á vef líffræðifélagsins (tengill). Ágripahefti verður ekki prentað af umhverfis og peningaástæðum.

Kynningarbásar

Nokkur fyrirtæki munu kynna vörur sínar og þjónustu á ráðstefnunni.

[uppfæra]

Medor styrkir hádegisverð á föstudeginum.

Lokahóf

Haustfagnaður líffræðifélagsins verður að kvöldi laugardagsins 28. október. Nánari upplýsingar síðar.

————–
Guidelines to authors on IceBio2017

Location

The conference will be held jointly at deCODE Genetics headquartes and the University of Iceland campus. Keynote talks and the first plenary session on Thursday will take place in the main lecture hall at deCODE Genetics (Sturlugata 8). General lectures will also take place across the road in Askja, the Natural Sciences building at the University of Iceland. The poster sessions will be held in Askja.

Registration

Registration is open until October 26th.

[button type=”flat” shape=”rounded” size=”large” href=”/vidburdir/liffraediradstefnan-2017/” title=”Registration is open”]Registration is open[/button]

The registration fee covers the entire conference program, at least one full lunch, snacks, refreshments in coffee breaks etc. Fee also includes ticket to the main Society social event on Saturday night.

The registration fee is 7000 ISK for regular attendees and 4000 ISK for bachelor and graduate students. Insitutions, companies or research units can also pay regstration fees for groups, see instructions on registration page.

On-site registration will be possible, but at a higher rate. General audience 8000 ISK og students 5000 ISK. Individual tickets to the social event can be purchased at the conference.

Participants can pick up conference materials (and register late) at the service desk. The desk will open in the deCODE reception hall, 15:00-18:00 on the Thursday. After 18:00 Thursday, and for the remainder of the conference, the desk will be located on the groundfloor of Askja.

Conference schedule

Overview of plenary talks, parallel sessions and times for each talk within sessions will be posted on the main schedule page.

Posters

The maximum size of posters is A0, portrait (maximum height 120 cm and width 90 cm). The posters are numbered. The poster sessions will take place on the ground floor of Askja on October 26th (18:15 to 20:00) and October 27th (11:30 to 13:30). The stands go up on the Thursday, and are taken down after 17:00 on October 28th. Refreshments will be provided during both sessions. Participants are encouraged to install the posters at the earliest convenience, and leave them hanging for the duration of the conference.

Oddi (oddi.is) offers poster printing at a reasonable price.

Talks

Please note that talks are short. Each speaker has 12 minutes for their presentation and 3 for discussion and speaker rotation, max 15mins total. Session chairs will keep a tight schedule, thus we encourage speakers to time, trim and polish their talks. Speaker should upload their slides in the respective hall, no later than during the break preceeding their talk.
PC based formats are accepted with ease, but encourage mac users to bring a pdf version of their presentation (as a back up), or their own computers with adapters.

Abstracts

All abstracts, poster and talks, will be made available on the main abstract page.

Vendors

Several companies will introduce their products and services at the conference. Their booths will be in the center hall of Askja, where the coffee breaks also take place.

[more details here]

The lunch on Friday is made available with support from Medor.

Final reception / social event

The social event will take place after the conference closes,  evening Sat October 28th. More details to follow.